Veelgestelde Vragen
1. Heb ik altijd een afspraak nodig?
Ja, werk uitsluitend op afspraak. Zo kan ik voldoende tijd voor je reserveren en lange wachttijden voorkomen. Neem gerust contact met mij op om een afspraak te maken.
⸻
2. Wat moet ik meenemen naar mijn eerste bezoek?
Breng een geldig identiteitsbewijs en je zorgpas mee. Als je medische gegevens of een medicatielijst hebt, neem die dan ook mee.
⸻
3. Doet een behandeling pijn?
De meeste behandelingen worden uitgevoerd onder lokale verdoving en zijn dus pijnloos. Bij eventuele gevoeligheid achteraf geef ik je advies of pijnstilling mee.
⸻
4. Wat kost een behandeling?
De kosten zijn afhankelijk van de behandeling.Ik volg de officiële tarieven die vastgesteld zijn door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Je kunt vooraf altijd een prijsopgave vragen.
⸻
5. Worden de kosten vergoed door mijn verzekering?
Dat hangt af van je aanvullende tandartsverzekering. De basisverzekering vergoedt meestal alleen spoedeisende tandzorg. Neem contact op met je verzekeraar voor een overzicht van je dekking.
⸻
6. Wat als ik bang ben voor de tandarts?
ik begrijp dat een tandartsbezoek spannend kan zijn. Ik neem de tijd om je gerust te stellen en leg alles rustig uit. Geef het gerust aan bij het maken van de afspraak, dan hou ik daar rekening mee.
⸻
7. Vanaf welke leeftijd moet mijn kind naar de tandarts?
Ik adviser om je kind vanaf het moment dat de eerste tandjes doorkomen mee te nemen. Zo raakt je kind vroeg gewend aan de tandarts en kunnen we op tijd eventuele problemen signaleren.
⸻
8. Wat moet ik doen bij tandpijn of spoed?
Bel mij zo snel mogelijk. Tijdens openingstijden proberen we spoedgevallen dezelfde dag te helpen. Buiten werktijd verwijzen we door naar de spoeddienst.
⸻
9. Kan ik mijn afspraak verplaatsen of annuleren?
Ja, dat kan. Geef het minimaal 24 uur van tevoren aan, zodat we iemand anders kunnen inplannen. Bij te late afmelding kunnen kosten in rekening worden gebracht.